6e dagen, hemfärd!

Idag vaknade jag fylld av förväntan att få åka hem. Åsa, Erik och en annan kirurg var och tittade till mig och tog bort huvudförbandet. Jag var inte redo att se mitt nya öra förrän efter frukosten. Vi skulle få fara hem idag ifall vi lyckades fixa hemresan. Då blev det fart på mamma att ringa och boka flygbiljetter och sjuktaxi. Bedövningsslangen från revbenen togs bort, även den kändes ingenting. Snabbt hade vi packat ner allting och var klara att ta oss till flygplatsen och hemåt.

Att se örat första gången var en konstig känsla. Jag har såklart sett bilder som visat hur örat ser ut 5-6 dagar efter operationen, så jag visste vad som väntade mig. Jag hade ändå föreställt mig en värre syn än vad jag såg.
Det var mitt öra! Även om det var riktigt rött, uppsvällt och fylld av en massa mörka stygn.
Efter nästa operation kommer det vara perfekt!



Mitt öra i nuläget!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte lägga upp en bild på hur örat såg ut innan operationen?

2010-10-28 @ 01:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0